Бухгалтерська фірма «Софі»
(044) 362-99-40(098) 022-41-60(095) 175-57-24

Як оптимізувати витрати на персонал в бізнесі?

Оптимізація витрат на утримання кадрів актуальна не тільки під час кризи. У цьому зв'язку важливо розмежовувати поняття оптимізації та економії. Якщо в першому випадку мова йде про належнe організацію кадрової роботи (системи нарахування зарплати, обліку часу роботи, штатного розкладу і так далі). Друге передбачає просте скорочення витрат, наприклад, зменшення чисельності персоналу або зменшення заробітних плат.

Перший шлях — самий складний, але і самий виправданий. Налагоджений кадровий механізм неодмінно принесе вам дивіденди в майбутньому.

Фахівці рекомендують оптимізувати весь трудовий процес в декількох напрямках.

  • По-перше, спробуйте скоротити господарські витрати. Таким чином можна заощадити до 30% витрачених коштів. Серед заходів цього напряму можна, наприклад, назвати організацію мобільних робочих місць, введення кошторисного графіка роботи, контроль за доступом співробітників в інтернет та користування міжміським телефонним зв'язком. Головне, навчіть співробітників економити свідомо.
  • По-друге, збільшите мотиваційну частину зарплати і зменшіть окладну. Ця міра допоможе заощадити до 30% від загальної суми зарплатного фонду.
  • По-третє, перегляньте підхід до найму співробітників. «Менше, та краще» — цей принцип при прийомі нових фахівців на роботу допоможе заощадити вам ще 20%. До речі, багато компаній воліють брати на стажування студентів і ростити з них гідних фахівців відповідно до власних стандартів.
  • По-четверте, оптимізувати структуру кадрів. Тут є два шляхи. Перший — це внутрішня реорганізація штату. Важливо правильно проаналізувати, хто, скільки і які функції виконує. Ну і, звичайно, доцільність виконуваної працівником роботи. Сюди ж можна віднести поєднання декількох функцій одним фахівцем з відповідною доплатою. Наприклад, менеджер при наявності юридичної освіти може виконувати функції кадровика. Інший варіант — це перевести ряд бізнес-процесів на аутсорсинг.

Про останній момент далі йтиметься детальніше.

Як оптимізувати витрати на персонал за допомогою аутсорсингу

Передати частину бізнес-процесів сторонній організації-партнеру — це гарне рішення для оптимізації витрат на персонал. На умовах аутсорсингу можна організувати не одну сторону функціонування вашого бізнесу, а відразу декілька. Наприклад, логістика, реклама, частина виробництва, ведення бухгалтерії та кадрів.

Деколи грамотного ведення бухгалтерії недостатньо. Складні економічні умови припускають швидке прийняття важливих управлінських рішень. І реалізувати їх правильно без участі відповідних експертів практично неможливо. Але найняти в штат кваліфікованого фінансового аналітика або податкового консультанта — задоволення не з дешевих. У такому випадку вам на допомогу також прийдуть фахівці консалтингової компанії.

Крім того, найчастіше договір на обслуговування консалтинговою компанією передбачає відсутність деяких фінансових ризиків. Мова йде про штрафи, які накладають на фірму контролюючі органи за неналежну подачу податкових даних. У разі, коли професійна відповідальність співробітників аутсорсингової компанії застрахована, відповідальність за всі прорахунки з вини виконавця на нього ж і лягає. Таким чином ви будете захищені від штрафних санкцій.

Джерело